Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Strulig dag

Av Anna - 20 januari 2009 21:51

Vissa dagar blir verkligen inte som man har tänkt sig. I dag har det mesta gått snett. Inga allvarliga grejer, men ändå. Det började med att i morse när jag mockade i stora stallet så var torvströet slut. Det visste jag egentligen, för vi skulle ha fått en leverans i går, men det blev något fel, så leveransen kom inte.  Jag ringde i alla fall upp leverantören, och får beskedet att vi inte får vår leverans förrän om en vecka.. Jaja, som tur var fanns det strö på Färingsö Trä(byggvaruhuset) Så de kom med torv på eftermiddagen. Men det innebar att vi inte kunde ströa till hästarna på morgonen, och då blev det massa extra jobb på eftermiddagen. På kvällen när jag ska hålla mina lektioner ringer en granne, som meddelar mig att fölen som går i lösdrift inte har något vatten i sitt badkar. Då åker Maria och jag dit och fyller på. Vi undrar varför vattnet redan var slut, för det borde det inte vara. Men det är inget läckage i badkaret. Då kom jag på att jag har sett en älg dricka ur badkaret förra året, så det kanske är så att vi försörjer en hel älgfamilj med vatten också?? Då passade vi på att titta till en annan lösdrift där det går avels -och ungston. Där är deras höbal nästan slut. Det var konstigt för de hade ju ganska mycket hö i morse. I alla fall så ringer jag upp Stickan, som brukar köra ut höbalarna till hästarna med sin stora lastmaskin. Man kan inte precis köra de på en skottkärra för de väger ca 600 kg. Då visar det sig att han är på semester i Värmland. Så då får jag ägna tid åt att få tag i en annan lantbrukare som har en maskin som kan köra ut hö till hästarna. Och det löste sig till sist. Roffe, en lantbrukare som har kor lovade att hjälpa till med sin maskin. Pust. Så ett stort tack till Tessan och Tove, som fick rycka in och hjälpa till med kvällens ridlektioner. Det här var ju uppgifter som borde ha skötts under dagen, men i bland blir det fel p.g.a att någonting strular på morgonen.

I alla fall så har vår duktiga hovslagare Tomas varit här på kvällen. Så stackars lilla Tarzan har fått en ny sko igen.

Hoppas att det blir en dag med flyt i morgon.

Kram Anna

p.s Rolf-Göran kom på femte plats i Jerringpriset.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 juni 2010 22:44

Började dagen med ett besök i Jossans skola. De hade gjort en fin utställning om Stockholm. Dessutom sjöng barnen en hel kavalkad av stockholmssånger. Jättemysigt. Tog en sväng på stan. Tyckte att jag hade massor av tid.   På em skulle jag åka ti...

Av Anna - 3 juni 2010 08:16

Vilken morgon. Solen och värmen är här och fåglarna kvittrar. Nu ska jag ge mig ut på en morgonjogging. Måste ta nya bilder också och lägga upp i bloggen. Ha en skön dag! Kram Anna ...

Av Anna - 27 maj 2010 14:01

Som ni har märkt så har det varit väldigt tomt i bloggen ett tag. Jag tappade helt enkelt lusten att skriva. Men nu är jag på hugget igen, och tänkte skriva så ofta jag hinner.   Kramar Anna ...

Av Anna - 3 mars 2010 23:12

I morgon bitti åker jag , Freddan och Jossan till Skåne. Freddan och Jossan stannar i Svedberga hos tjocka släkten. Jag far vidare till Flyinge, där jag ska mysa med Steffi och se på årets bruksprov för halvblodshingstarna. Ska bli skönt att åka iv...

Av Anna - 1 mars 2010 23:38


Nu är det sportlov. Värsta snöslaskvädret har det varit idag. Jossan har gått på sportlovskurs i stallet. Freddan och jag tog en joggingtur. Skönt. Det var första gången på ungefär två veckor. Jätteskönt att vara igång igen. Kvällen har vi tillbrin...

Ovido - Quiz & Flashcards