Alla inlägg under september 2009

Av Anna - 30 september 2009 19:25

  



I morse var jag och lämnade Jossan på Stockholm stadion. Hon hade idrottsdag med sin skola där. Det var iskallt ute, men ändå en riktigt fin höstdag med klarblå himmel. Jag tycker alltid att det känns lite historiskt att kliva in på stadion. När Jossan och jag gick över löparbanorna där tidigt i morse, berättade jag för henne att det hade varit ryttar-vm där inne 1990. Det var första gången som ridsportens samtliga grenar samlades under samma mästerskap.

  

Så här såg loggan ut för tävlingarna. Hela Stockholm var som en enda stor folkfest under sommarveckorna som Vm pågick. Det var en helt fantastisk upplevelse att få ha varit med om. Jossan undrade om de red på fotbollsplanen, och de gjorde de ju, men underlaget var ju annorlunda. Hela underlaget var som en slags grön sand, jättevackert.

  

Här ser ni segraren i hopp-VM 1990 Eric Navet, Frankrike, Malesan Quito de Baussy


Hur gick det för Jossan idag då? Riktigt bra bästa placeringen var 4:e platsen i löpning 400 meter.


Kramar Anna

Av Anna - 29 september 2009 15:14

Vad kul att se att det är så många som fortsätter att läsa bloggen. Det glädjer mig verkligen.


I söndags tillbringade jag eftermiddagen i en golfbutik som heter Dormys och ligger i Barkarby.

Fredrik hade äntligen lyckats spara ihop till en ny driver. Det är en speciell klubba som man slår väldigt långa slag med. Fredrik tyckte att det var riktigt trevligt att tillbringa eftermiddagen med mig i butiken.

Tidigare när vi har varit i en golfbutik tillsammans så har jag helst velat vänta utanför. Men som nybliven golfare var jag helt imponerad av utbudet i affären. Som golfnybörjare har jag inga egna golfsaker ännu, förutom en handske.

Jag har alltid undrat varför golfarna bara bär en handske. Men efter två dagars intensivträning på nybörjar kursen så blev det skavsår i handen. Så jag fick snabbt investera i en egen handske.

Nästa pryl blir byxor, jag har lovat Fredrik att jag inte ska spela i jeans så länge till.

Fast jag kom faktiskt hem med en mössa. Jag älskar ju att använda mössa så fort det blir kallt ute, hatar att frysa. Så en fin rosa mössa har jag också investerat i.


Just det det var ju en nyhet i bloggen också. Jag har lyckats skapa en gästbok i bloggen, och det vore jätteroligt med hälsningar där, så att jag får veta vilka mina läsare är.


Nej på med kläder och ut i höststormen nu.


Kramar Anna

Av Anna - 27 september 2009 11:20

I går berättade Carina att hennes försvunna katt hade kommit hem igen. Helt plötsligt tidigt på morgonen hade han klivit in genom altandörren efter att ha varit försvunnen i tre veckor.

  

Har fått det rapporterat att han har det väldigt bra hemma nu. Värsta goda maten och bästa sovplatsen.

Fantastiskt Carina, och grattis, måste vara jätteskönt att kissen är tillbaka.

Kram Anna

Av Anna - 25 september 2009 12:07

Hej!

Jag fick just veta att länken till min blogg ska tas bort ifrån Skå Ridcenters hemsida. Jag kommer fortsätta att skriva i bloggen, så vill du fortsätta att läsa måste du gå direkt till http://skaridcenter.bloggagratis.se/

Du kan ju spara adressen i dina favoriter.

Vi hörs kram Anna

Av Anna - 23 september 2009 11:29

Häromdagen var jag ute och tog några bilder på Little Strivers föl. Det är ganska otroligt vad fort ett föl växer på ett par månader.

Så här såg hon ut när hon var bara några timmar gammal


 


Och så här ser hon ut fyra månader senare


    


Det börjar verkligen bli dags att fundera över vad hon ska heta. Våra föl brukar få sina namn med någon sorts avspegling på sina föräldrar. Strivers avkomma ifrån förra året heter Cruster EG. Namnet är en blandning av pappa och mamma Crusader och Striver = Cruster. EG står som vanligt för att hästen är född på Eneby Gård.

Strivers andra två avkommor heter Don Rico EG och Silence Please EG. De har fått begynnelsebokstäverna i från sina pappor Don Primero och Silvano.


Ja så nu gäller det att börja klura ut vad årets fina stoföl ska heta. Mamma är ju Little Striver och pappa heter Fidertanz.


Här kommer en bild på Cruster tagen i september i år.


    


Kramar Anna





Av Anna - 22 september 2009 10:06

Att ha flera hundar på en gård kan bli ganska roligt. Just nu löper Signe och Mimmis hund Majbjörn. Det innebär bla att Husky går om kring i trädgården och ylar som en varg. Signe vill helst vara ute hos Husky. Men det får hon förstås inte. Så när Signe får ta en promenad vill Husky följa med, så han försöker helt enkelt gräva sig ut ur trädgården. Selma som än så länge inte fattar någonting tycker i alla fall att Husky är jätte snäll och gör fina hål under staketet som hon kan krypa i.

Sedan kommer grannens hanhundar för att uppvakta Majbjörn. Detta kan sluta riktigt roligt.


Ha en bra dag.


Kram Anna


  


Signe


  


Husky


  


Selma


  


Ett av Huskys nya hål Jag har fått sätta ett galler bakom så att Selma inte rymmer.

Av Anna - 20 september 2009 22:53

I går var det äntligen dags för ridskolans och ridklubbens årliga öppet hus. Vilken härlig dag det blev. Solen sken och det kom massor av besökare. Som vanligt ställde massor med folk upp med diverse sysslor för att genomföra dagen.


  


Som vanligt var Pippi på plats med sina följeslagare Lilla Gubben och herr Nilsson.


Hos Carina bokade man ridlektioner  


Hos Carina kunde man få information om ridskolan och boka ridlektioner


Jossan och Joanna i lyckohjulet  


Jossan och Joanna hade hand om ungdomssektionens lyckohjul


Ungdomssektionens sponsorer  


Som vanligt hade ungdomssektionen fått flera sponsorer till sitt lyckohjul. Intäkterna går tillbaka till barn- och ungdomsverksamheten.


  Pia och Kicki i serveringen  


I serveringen var det full rulle. Här grillades det flera hundra hamburgare under dagen.


Fredrik säljer grönsaker  


Fredrik sålde majskolvar och prydnadspumpo. Fast bilden är tagen idag. Försäljningen var så lyckosam, så den fortsatte under hela söndagen.


Öppet hus     


Det var verkligen en jättehärlig dag i strålande sol.


Kram Anna

Av Anna - 16 september 2009 09:17

Det verkar ju som ni tycker att jag ska fortsätta med bloggen. Tack alla ni som har röstat. Det var ju 100 % svar att fortsätta. Tack för kommentarer också, även om du Steffi tyckte att jag skulle stänga. Jag ville ju ha en bild av vad alla tycker. Jag kör på ett tag till, men uppdateringarna kanske inte sker varje dag precis.

Kram på er alla Anna

Ovido - Quiz & Flashcards