Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Stockholm stadion

Av Anna - 30 september 2009 19:25

  



I morse var jag och lämnade Jossan på Stockholm stadion. Hon hade idrottsdag med sin skola där. Det var iskallt ute, men ändå en riktigt fin höstdag med klarblå himmel. Jag tycker alltid att det känns lite historiskt att kliva in på stadion. När Jossan och jag gick över löparbanorna där tidigt i morse, berättade jag för henne att det hade varit ryttar-vm där inne 1990. Det var första gången som ridsportens samtliga grenar samlades under samma mästerskap.

  

Så här såg loggan ut för tävlingarna. Hela Stockholm var som en enda stor folkfest under sommarveckorna som Vm pågick. Det var en helt fantastisk upplevelse att få ha varit med om. Jossan undrade om de red på fotbollsplanen, och de gjorde de ju, men underlaget var ju annorlunda. Hela underlaget var som en slags grön sand, jättevackert.

  

Här ser ni segraren i hopp-VM 1990 Eric Navet, Frankrike, Malesan Quito de Baussy


Hur gick det för Jossan idag då? Riktigt bra bästa placeringen var 4:e platsen i löpning 400 meter.


Kramar Anna

 
 
Ingen bild

Ullis

1 oktober 2009 22:01

Ja vad roligt vi hade när vi var där och tittade. Jag har kort från när vi var där , både på hästarna och på oss. Kram Ullis

 
Ingen bild

Anna

2 oktober 2009 10:20

Ja visst var det kul. Vi var ju där hela dagarna . Måste kolla på dina kort någon gång. Kram

 
Ingen bild

Kicki

5 oktober 2009 21:39

Hej,

Försökte skriva i din gästbok men gjorde säkert något fel, så jag skriver här i stället. Jätte fina bilder du har lagt upp och det är alltid så roligt att läsa din blogg. Må gott Kram Kicki

 
Ingen bild

Anna

6 oktober 2009 18:25

Tack Kicki. Har inte sett dig på länge. Kram Anna

 
Ingen bild

maria gauffin

7 oktober 2009 14:59

Hej Anna, jag undrar också hur man går in på Gästboken! Kram, Maria

 
Ingen bild

Anna

8 oktober 2009 10:05

Ingen aning. Jag ska kolla. Kram Anna

 
Ingen bild

Olivia

19 oktober 2009 18:33

Jag läser fortfarande din blogg Anna :) saknar dig! hoppas du mår bra!

 
Ingen bild

Anna

19 oktober 2009 20:46

Hej Olivia! Vad kul att du läser bloggen. Har du någon blogg nu?Jag saknar dig också, och tänker på dig i bland. Undrar hur du mår och hur det går för dig i nya skolan. Senast idag frågade jag Melina om ni hade träffats något. Jag mår ialla fall bra. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 juni 2010 22:44

Började dagen med ett besök i Jossans skola. De hade gjort en fin utställning om Stockholm. Dessutom sjöng barnen en hel kavalkad av stockholmssånger. Jättemysigt. Tog en sväng på stan. Tyckte att jag hade massor av tid.   På em skulle jag åka ti...

Av Anna - 3 juni 2010 08:16

Vilken morgon. Solen och värmen är här och fåglarna kvittrar. Nu ska jag ge mig ut på en morgonjogging. Måste ta nya bilder också och lägga upp i bloggen. Ha en skön dag! Kram Anna ...

Av Anna - 27 maj 2010 14:01

Som ni har märkt så har det varit väldigt tomt i bloggen ett tag. Jag tappade helt enkelt lusten att skriva. Men nu är jag på hugget igen, och tänkte skriva så ofta jag hinner.   Kramar Anna ...

Av Anna - 3 mars 2010 23:12

I morgon bitti åker jag , Freddan och Jossan till Skåne. Freddan och Jossan stannar i Svedberga hos tjocka släkten. Jag far vidare till Flyinge, där jag ska mysa med Steffi och se på årets bruksprov för halvblodshingstarna. Ska bli skönt att åka iv...

Av Anna - 1 mars 2010 23:38


Nu är det sportlov. Värsta snöslaskvädret har det varit idag. Jossan har gått på sportlovskurs i stallet. Freddan och jag tog en joggingtur. Skönt. Det var första gången på ungefär två veckor. Jätteskönt att vara igång igen. Kvällen har vi tillbrin...

Ovido - Quiz & Flashcards