Alla inlägg den 6 april 2009

Av Anna - 6 april 2009 21:06

Idag träffades jag och Olivia i ridskolestallet kl. 07.00 Olivia jobbade hos oss förra året och är tillbaka. Det känns så himla skönt. Mimmi tar ena delen och Olivia den andra. Jag  och Maria stöttar upp där det behövs.

Olivia är inkörd och hon vet precis hur vi vill ha det i stallet. Toppen.....


Sedan till frissan. Vi klipper oss hos Ulrika på salong Koppar i Nockeby , sedan hundra år tillbaks i tiden. Freddan o Jossan var där häromdagen och nu var det mammas tur... Ja hela busken som varit gömd under mössan hela vintern rensades ur. Ulrika är bäst.

 Det roliga är att vi är så många i vår bekantskaps krets som  går där. Massor med hästfolk. Efter mig kom Elionor Westin,hon är dressyrdomare och mätman. Mätman är likamed någon som efter ridsportförbundets regler mäter ponnyer.


 Sedan hem, privat lektion med Torsten och Herbert.


 Och efter det vårens bästa tecken... Lunch på Troxhammar golfklubb, som öppnade idag. Micke och Magnus (krögare) är toppen. Och där träffas vi alla som bor och arbetar här ute på mälaröarna . I dag var jag Inkan Torsten och Freddan där.

 Torsten bjöd oss i dag. Tack.



Bilden föreställer lunch restaurangen i Troxhammar

Sedan  hjälpte jag Mimmi med hennes häst Garonne. Det gick så himla bra. Och då blir man som lärare så glad.


Inte så mycket mer att berätta om dagen.

Må gott i vårsolen.


Glöm inte att jag vill ha massor av kommentarer


Stor vår kramis Anna

Ovido - Quiz & Flashcards