Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Anna - 11 mars 2009 07:45

Flera dm snötäcke. Det är så dags. Visst är det mysigt, men det känns nästan som om det borde vara julafton i stället.


Gårdagen flöt på bra. Hade en jättetrevlig lektion med Birgitta och Billy Elliot på förmiddagen. Jag hann också hjälpa Kicki en stund med hennes häst.


Sedan var det en del kontorsjobb, innan mina kvällslektioner började. Jag och eleverna i DK/HK (dressyr o hoppkurs) bestämde att vi ska kika efter några tävlingar som vi kan åka ut på under våren. Det ska bli jätteroligt. Alltid kul med lite mål att sträva efter.


Under dagen hade jag inte hunnit att motionera Z, så det fick bli ganska sent. Så jag satt upp och red en stund, och han kändes toppen fin.  Övade mest halter och att ställa upp honom ordentligt. Det är så viktigt i hästens grundutbildning att de lär sig att stanna upp och göra halter för vikthjälperna och inte genom att man drar i tyglarna. Så en övning som är bra, är att göra om halterna på samma ställe många gånger, då förstår hästen tillsist vad vad ryttaren menar.


Idag får Ni se lite härliga bilder på avelstona i dagens snöyra. Detta är utsikten från mitt kontorsfönster. Inte så tokigt va?


Och förresten TACK för alla kommentarer. Fortsätt så.

Kramis Anna



Ovido - Quiz & Flashcards