Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Voltige, dressyr, och rykt

Av Anna - 25 mars 2009 23:26

Oj oj oj. Nu har ni tålmodigt fått vänta på ett blogginlägg igen. Förlåt att det har dröjt. Kul att Ni hänger kvar och väntar.


I varje fall, det har förstås hänt massor sedan sist. Först och främst, dressyrkursen hade voltigeträning. Det var lättare sagt en gjort. Vilken tur att Rosa hade gjort det på ett ridläger förut och kunde visa sina kompisar hur det skulle gå till. Tillsist lyckades alla ta sig upp, och gamla trotjänaren Penny ställde upp och var jättelycklig. Det här gör vi absolut om.



Agnes, Rosa, Penny, Debby och Freddy



I lördags var det dags för årets första klubbtävling i dressyr. Programmet var LC:1 och deltagarna red i J3 eller J4. En jättetrevlig kväll. Alltid trevligt att bedöma den yngre generationen på ridskolan.


Här ser vi pristagarna. Fr v Vega-Edward 3:e plats. Matilda-Charmer och Erica-Penny delade på första platsen


Igår kväll(tisdag) tränade mina S-grupper på galoppvolter. De var jätteduktiga. Det gäller ju att även kunna rida hästen i balans i galopp. Efter frågade en elev mig om hästarna kan få träningsverk av hårt arbete. Och visst kan de få träningsverk. Något som numera är ganska bortglömt är att rykta sin häst ordentligt varje dag. Och då menar jag ordentligt. Inte snabba rykttag under några minuter. Man får inte glömma att rykten inte bara är tillför att hästen ska bli blank och fin, utan även ett välbefinnande. Det är som en massage för hästen, och stimulerar hästens blodcirkulation.


Så sista gruppen på tisdagen började rykta. Härligt. Och vet Ni vad i dag (onsdag kväll) Gjorde vi samma övning. Ingen häst verkade stel. Alla jobbade på jättefint. Det är ett gott betyg, och vi kunde alla konstatera att ridskolehästarna mår toppen, och har en superkondition.



I kväll har vi i familjen fått ett snabbvisit besök av äldsta dottern Sophie som bor i London, och pluggar där. Ingen visste att hon skulle komma (Förutom jag). Så alla blev överraskade, jättekul.

Vi hörs igen.

Kram Anna

 
 
Ingen bild

Inkan

26 mars 2009 10:49

Ja, Sophies ankomst var sannerligen en överraskning ! Vilka förvånade miner hon måste ha fått se !!!

 
Ingen bild

Ullis

26 mars 2009 21:20

Hej! kul att se att Penny fortfarande ser så fin ut. Gulliga Penny som alltid varit så snäll. Kram Ullegulle.












 
Ingen bild

anna woisin

26 mars 2009 21:47

åhh.."min" lilla penny. kul o se henne så fin! hoppas allt är bra med er

 
Ingen bild

Annika Rydén

3 april 2009 18:49

Hej Anna det var länge sen. Jag såg att ni har börjat lite smått med voltige det är inte så lätt. Johanna har tränat voltige här i Sala i 3 år hon tycker det är jättekul.
Det var meningen att hon skulle ha åkt till
Tyskland och tävlat i oktober men hon bröt nyckelbenet 2 dagar innan resan. Kram Från Annika hälsa alla som jag känner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 juni 2010 22:44

Började dagen med ett besök i Jossans skola. De hade gjort en fin utställning om Stockholm. Dessutom sjöng barnen en hel kavalkad av stockholmssånger. Jättemysigt. Tog en sväng på stan. Tyckte att jag hade massor av tid.   På em skulle jag åka ti...

Av Anna - 3 juni 2010 08:16

Vilken morgon. Solen och värmen är här och fåglarna kvittrar. Nu ska jag ge mig ut på en morgonjogging. Måste ta nya bilder också och lägga upp i bloggen. Ha en skön dag! Kram Anna ...

Av Anna - 27 maj 2010 14:01

Som ni har märkt så har det varit väldigt tomt i bloggen ett tag. Jag tappade helt enkelt lusten att skriva. Men nu är jag på hugget igen, och tänkte skriva så ofta jag hinner.   Kramar Anna ...

Av Anna - 3 mars 2010 23:12

I morgon bitti åker jag , Freddan och Jossan till Skåne. Freddan och Jossan stannar i Svedberga hos tjocka släkten. Jag far vidare till Flyinge, där jag ska mysa med Steffi och se på årets bruksprov för halvblodshingstarna. Ska bli skönt att åka iv...

Av Anna - 1 mars 2010 23:38


Nu är det sportlov. Värsta snöslaskvädret har det varit idag. Jossan har gått på sportlovskurs i stallet. Freddan och jag tog en joggingtur. Skönt. Det var första gången på ungefär två veckor. Jätteskönt att vara igång igen. Kvällen har vi tillbrin...

Ovido - Quiz & Flashcards