Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Anna - 3 februari 2009 23:16

I går kväll hade vi det första planeringsmötet för årets lokala tävling. Det kändes spännande och peppigt. Fast vi bara är i januari, och tävlingarna inte är förrän i augusti. Men tiden går fort, och det är mycket som skall planeras.

Vi har ialla fall skapat en bra organisation runt tävlingarna, med olika grupper och arbetsuppgifter. Tänk nu på,  alla medlemmar, att det kommer krävas hjälp av många  funktionärer. Så håll utkik efter anslag och info om tävlingarna.

För att våra egna ryttare ska få tävla för vår ryttarförening, så måste vi anordna den här tävlingen. Det är en regel i från Svenska Ridsportförbundet. Så därför är det så viktigt att alla hjälps åt, så att det inte bara är ett fåtal medlemmar som "jobbar ihjäl sig", utan alla måste hjälpas åt.

Glöm inte att det går tillbaka till vår fina barn- och ungdomsverksamhet på anläggningen. Och glöm inte. Nästa gång kanske det är just ditt barn som får möjlighet att tävla.


I dag var jag ute i stallet som vanligt ca kl 7 på morgonen. Och gissa idag kändes det att det började bli ljusare ute. När jag precis var klar med mina uppgifter, så kom Stickan med sin lastmaskin, så då åkte vi ut med foder och halm till alla hästarna i lösdrifterna.


Det har ju varit en ganska kall dag ca - 10 idag. Innan jag skulle börja mitt kvällspass i ridhuset på tre timmar, så tänkte jag att i kväll fryser jag nog ordentligt. Men jag fattade inte vad som hände. Det var så roligt att undervisa i kväll och mina elever kämpade på så bra, och tiden bara rann iväg. Och jag frös ingenting. Så konstigt det kan vara ibland.


Kram Anna

Ovido - Quiz & Flashcards