Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Anna - 13 februari 2009 22:25

Jag tyckte bloggen skulle vara lite mer färggrann. Hoppas att ni tycker att det blev snyggt.


Natti natti.

Kram Anna

Av Anna - 13 februari 2009 16:58

Jag visste det. Jag behövde bara gå ut till hästarna så försvann huvudvärken.

Ni ska nu få se hur en vanlig morgon ser ut för mig.

Först kör jag Freddan och Jossan till bussen. Då är kl ca 6.45


Sedan börjar jag med att gå till Stall Crusader. Där får Elsa, Classic och Cruising sitt morgonmål.

Elsa


 Elsa










Sedan går jag till uteboxarna. Där Corleone, Capone och Hope får sitt morgonmål.


Hope


Hope väntar på hö



Capone tittar nyfiket på Signe, som förståss är med och håller ordning.


Nu går jag över till ridskolestallet


På vägen möter jag Maria och Kajsa. Som vanligt i tid...


Småpållarna får hö innan jag går in i ridskolestallet.


Så här ser stallet ut innan mockningen.



Och så här fint och prydligt ser det ut när vi är klara.

Hästarna har vi släppt ut i hagen, så de äter sitt frukosthö ute.


Förutom detta så fodras och mockas det i de andra stallarna. Hästar släpps ut, och lösdrifthästarna får kraftfoder och vatten.


Måste också visa en bild på mina nya däck. Tänk igår när jag åkte över Lullehovsbron så sprack  ena bakdäcket på volvon. Så jag fick ta hjälp och byta det och sätta på ett reservdäck. Men nu idag så har jag alltså fixat nya däck. Maria var också med mig, för vi hade lite olika ärenden som vi skulle fixa.


Kram Anna


Av Anna - 13 februari 2009 08:22

Usch. I dag vaknade jag med ont i huvudet. Fast det brukar gå över efter en stund.

Nu ska jag gå ut och hjälpa Maria med stallet. Då brukar jag piggna till.

Det finns inget bättre sätt att börja dagen än att vara ute hos hästarna.

Kram Anna

Ovido - Quiz & Flashcards