Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Anna - 26 januari 2010 10:08

Idag har jag hemma plugg, så jag sitter vid datorn och ska pyssla med lika olika arbeten i sv eng och webbdesign, jag ska även räkna lite också. Då satt jag och tänkte på vad jag är lyckligt lottad, vilken härlig miljö jag har för att ägna en dag åt plugg. Kolla in den här bilden som jag tog nu, från min dataplats.


Jag är också glad att våra barn har fått möjligheten att gå i riktigt bra skolor. Visst har många under årens lopp ifrågasatt varför de ska ha en timmes resväg in till stan till skolan, när byskolan bara ligger ett par km härifrån. Jo för att vi anser att man är skyldig sina barn möjligheten till att få en riktigt bra och trygg grundskole utbildning. Och tyvärr har väl vi inte så bra erfarenheter av skolorna i hemkommunen. Vare sig utbildningsmässigt, eller att det är en trygg och harmonisk miljö. Vi har ju tyvärr fått ett ytterst tråkigt exempel på detta med morgonens nyheter. Knarkodling i Tappströmsskolan. Ja det är tyvärr vad morgonens nyhetssändingar säger ialla fall. se länk    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6488238.ab


Jag går ju själv i skolan på Ekerö just nu, dock inte ovannämnda, utan komvux, där jag trivs alldeles utmärkt.


Ha en bra dag


Kram Anna



Ovido - Quiz & Flashcards