Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Träningsvilja

Av Anna - 24 januari 2010 22:24

Tänk Jossan har hjälpt till i stallet hela helgen. Upp på morgonen både lördag och söndag, för att få vara i stallet och hjälpa till och lära sig. Då tänkte jag att när hon kom in söndag kväll vid 19-tiden, att hon skulle vara lite trött. Så jag planerade för lugn söndagkväll och tidigt i säng.  Men damen på bilden nedan hade andra planer.

  

Hon hade inte glömt att jag  lovat att vi skulle träna galopp med Pippi. Så det var bara att bylta på oss och ge oss ut i snön -10 söndagkvällen. Det kallar jag träningsvilja, och visst hade vi som vanligt en jättemysig stund tillsammans.



 Bilderna är från luciashowen 2009.


   Själv är jag väl också  lite smågalen, när termometern visade -18 i morse och jag sprang ut och joggade, men det är faktiskt jätteskönt, och träningsvärken är borta.


Jag kan också berätta att Steffi hade gått till jobbet på lördagsmorgonen, och även varit där i morse.


Natti natt


Kram Anna

 
 
Ingen bild

maria

25 januari 2010 11:48

Hej Anna, imorgon får du hålla tummarna! Då ska lilla Mynta paras med den vackra hunden Hackensack Midsommar Theme, även kallad Teo. Spännande! Vi får se hur hon reagerar. Kram, Maria

 
Ingen bild

Sophie

25 januari 2010 11:49

Vad duktig Jossan är, roligt att höra att hon har en så stor vilja att rida galopp. Det där kommer nog att gå riktigt bra :D

 
Ingen bild

Anna

25 januari 2010 22:48

Vad spännande Maria. Hoppas att det går bra, och blir friska fina valpar. Jag håller tummarna.
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 juni 2010 22:44

Började dagen med ett besök i Jossans skola. De hade gjort en fin utställning om Stockholm. Dessutom sjöng barnen en hel kavalkad av stockholmssånger. Jättemysigt. Tog en sväng på stan. Tyckte att jag hade massor av tid.   På em skulle jag åka ti...

Av Anna - 3 juni 2010 08:16

Vilken morgon. Solen och värmen är här och fåglarna kvittrar. Nu ska jag ge mig ut på en morgonjogging. Måste ta nya bilder också och lägga upp i bloggen. Ha en skön dag! Kram Anna ...

Av Anna - 27 maj 2010 14:01

Som ni har märkt så har det varit väldigt tomt i bloggen ett tag. Jag tappade helt enkelt lusten att skriva. Men nu är jag på hugget igen, och tänkte skriva så ofta jag hinner.   Kramar Anna ...

Av Anna - 3 mars 2010 23:12

I morgon bitti åker jag , Freddan och Jossan till Skåne. Freddan och Jossan stannar i Svedberga hos tjocka släkten. Jag far vidare till Flyinge, där jag ska mysa med Steffi och se på årets bruksprov för halvblodshingstarna. Ska bli skönt att åka iv...

Av Anna - 1 mars 2010 23:38


Nu är det sportlov. Värsta snöslaskvädret har det varit idag. Jossan har gått på sportlovskurs i stallet. Freddan och jag tog en joggingtur. Skönt. Det var första gången på ungefär två veckor. Jätteskönt att vara igång igen. Kvällen har vi tillbrin...

Ovido - Quiz & Flashcards